четверг, 3 декабря 2015 г.

Програма самореалізації особистості
(Комплексна система завдань
за темою: «Початок Української революції. Утворення Центральної ради. Українізація армії.»)
«Те, що я чую, я забуваю. Те, що я небачу, а чую, я трохи  пам 'ятаю. Те, що я чую, й обговорюю — я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю — я набуваю знань.»
Юний друже!
Пропоную тобі здійснити подорож сторінками історії періоду першого етапу Української революції.
Російська імперія на початку XX століття переживала неспокійні часи. Відбулася лютнева революція в Росії 1917 року, яка поклала початок створення нового державного устрою, і яка вплинула на життя в українців.
Революційна ситуація в Росії стала поштовхом до революційних подій в Україні, які створили свій центр влади – Центральну Раду. Мета цього органу полягала у вирішенні національного питання та досягнення автономії України.
Подальший розвиток революції сприяв відродження давніх козацьких традицій у створенні збройних формувань місцевої самооборони. Так почало створюватись Вільне козацтво та створення Генерального українського військового комітету на чолі із С. Петлюрою.
Якщо ти хочеш відповісти на питання, чи події 1917 року в  Україні мали національно-демократичний характер пропоную уважно дослідити тему і виконати до неї різні види завдань, а також  висловити  своє ставлення до подій цього періоду.
Бажаю тобі успіху!










№ з/п
Види завдань
Твоє
ставлення
1.
Розвиваємо вміння працювати з історичними джерелами інформації.

2.
Розвиваємо вміння складати схему

3.
Удосконалюємо вміння порівнювати процеси, що відбувалися в Росії та Україні.

4.
Працюємо з історичною термінологією

5.
Знаходимо причини зречення престолу Миколою II

6.
Розвиваємо вміння працювати з фот о документами

7.
Розвиваємо творчі здібності

8.
Учимося ораторській майстерності

9.
Учимося самостійного пошуку інформації з теми

10.
Доводимо свою точку зору

Умовні позначки:                       ! – цікаве,              ? – важке,         ~ - нецікаве

 Завдання 1. Розвиваємо вміння працювати з історичним джерелом інформації.
Схема аналізу історичного документу
            Документ первинний (запис очевидця або учасника події) чи вторинний (коментар чи переказ про подію з уст дослідника).
            Відділіть у документі факти від коментарів та аналізуйте їх окремо.
1.  Хто автор цього документу? Чиї інтереси він захищає?
2.  Про що розповідається в документі? Яка сторона події чи явища замовчується?
3.  Коли написаний цей документ? Як могли вплинути на нього автори, історичні події чи загальна ситуація в цей період?
4. Де відбувалася подія, про яку йдеться в документі?
5. Якими мотивами керувався автор документу?
6.  Як цей документ кореспондується з іншими свідченнями про ці факти, подію, явище чи  процес?

Документ:
Перша відозва Центральної Ради
9 березня 1917 р.
Народе Український!
Впали вікові пута. Прийшла воля всьому пригніченому людові, всім поневоленим націям Росії. Настав час і твоєї волі й пробудження до нового, вільного, творчого життя після більш як двохсотлітнього сну.
Уперше, Український тридцятиміліонний народе, Ти будеш мати змогу сам за себе сказати, хто ти і як хочеш жити, як окрема нація. З цього часу в дружній сім'ї вільних народів могутньою рукою зачнеш собі сам кращу долю кувати.
Впав царський уряд, а тимчасовий оголосив, що незабаром скличе Установчі Збори на основі загального, рівного, прямого виборчого права. Звідти уперше на весь світ пролунає у всій своїй силі справжній голос Твій, справжня воля Твоя. До того ж часу ми закликаємо спокійно, але рішуче домагатися від нового уряду всіх прав, які Тобі природно належать і які Ти повинен мати, Великий Народе, сам хазяїн на Українській Землі.
А в найближчім часі права на заведення рідної мови по всіх школах, од нижчих до вищих, по судах і по урядових інституціях.
З таким же спокоєм, але рішуче, домагайся, Народе, того ж права для української мови від пастирів церкви, земств, і всіх неурядових інституцій на Україні.
Народе Український! Селяне, робітники, солдати, городяне, духовенство і вся українська інтелігенція! Додержуйте спокій! Не дозволяйте собі ніяких вчинків, що руйнують лад у житті, але разом, щиро і уперто беріться до роботи: до гуртування в політичні товариства, культурні і економічні спілки, складайте гроші на Український Національний Фонд і вибірайте своїх українських людей на всі місця, організуйтесь! Тільки згуртувавшись, можна добре пізнати всі свої потреби, рішуче за них заявити і створити кращу долю на своїй землі.
Народе Український! Перед тобою шлях до нового життя. Сміливо ж, одностайно, йди на той великий шлях і в ім'я щастя свого, і щастя будучих поколінь Матері України могутньою рукою твори своє нове вільне життя.
Українська Центральна Рада.
Київ. Року 1917, березня 9. 1917 год на Киевщине.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 Завдання 2. Розвиваємо вміння складати схему
Склади схему на тему «Утворення Центральної ради»


                                            



Подпись: Політична сила

Подпись: Що утворилось і її мета
 








Завдання 3. Удосконалюємо вміння порівнювати
Порівняй події, що відбулися в Росії та Україні, заповнюючи таблицю
Категорії для порівняння
Події у Росії
Події в Україні
Орган влади


Мета діяльності органів влади


Чиї інтереси представляли


Верстви населення, що приймали участь у революціях


Ставлення народу до революційних змін


Результат



Завдання 4. Працюємо з історичною термінологією
Дай визначення:
Революція - ________________________________________________________
__________________________________________________________________
Тимчасовий уряд -  _________________________________________________
__________________________________________________________________
Українізація армії - _________________________________________________
__________________________________________________________________

Завдання 5. Знаходимо причини зречення престолу Миколою II.
Проаналізуйте події і із життя народу Російської імперії та визначте причини зречення престолу Миколою II. Аргументуйте.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 6. Розвиваємо вміння працювати з фото документами.
Описание: http://ostrog.blox.pl/resource/Petlura_001.jpg Перед тобою два фотодокументи опрацюй їх за схемами.
 Схема характеристики історичної особи
1. Історичні умови,  виклики та вплив оточуючого суспільного середовища на формування особистості історичної постаті.
 2. Особистісні якості історичного діяча та умови їх становлення та формування.
    3. Цілі діяльності та можливості їх досягнення.
    4. Якими засобами та шляхами досягається поставлена мета.
    5. Основні результати діяльності історичної особи для регіону, країни чи світу.
     6. У чому значення діяльності цієї особистості.
     7. Яке Ваше ставлення до цієї особи як людини та як історичного діяча?

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Описание: http://combat.in.ua/wp-content/uploads/2014/07/33adfaac-95a0-11df-8083-0019db6b1d01_15e82418-23fd-11e2-ad43-bcaec5287e74-924x598.jpeg  Схема опису фотодокумента.
1. Що зображено, композицію малюнка або фото (що на передньому плані, що на задньому, що праворуч, ліворуч, чому саме так).
2. Звернути увагу на художні засоби (кольори, форми, лінії тощо).
4. Дослідити зображених людей (кількість, вік, одяг, відношення один до одного, в русі вони або статичні тощо).
5. Зверни увагу на “позицію спостерігача” (фотографа, художника),
6. Спробуй з’ясувати, чому обрано саме такий ракурс і наскільки він є вимушеним.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 7. Розвиваємо творчі здібності
Зобрази портрет українця у словесному та художньому вигляді  до та в період революції.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 8. Учимося ораторській майстерності
Як ти розумієш цитату: «Перед революцією ми були лише етнографічним матеріалом, а тепер, після революції і кривавих років збройної боротьби за свою вільність і державність, Україна як нація, яка знає, чого вона хоче і куди їй йти, - є фактом безперечним навіть для наших ворогів.»
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________





Завдання 9. Учимося самостійного пошуку інформації з теми.
Знайди інформацію про революційні події в Україні 1917 року в газетних статтях, фото матеріал та відео документи. Прокоментуй журналістське бачення революції. Заповни таблицю.

Позитивне бачення
Негативне бачення











Завдання 10. Доводимо свою точку зору
Напиши творчу роботу на одну з тем:
1.    Чи можна стверджувати, що події 1917 року в Україні мали характер національно - демократичної революції?
2.    Історичне значення революційних подій 1917 року.
3.    Як вплинули на хід революції різні політичні сили?
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Юний друже!
Ти закінчив виконання всіх завдань. Вітаю!
Сподіваюсь, що тобі було цікаво.
Пропоную перевірити себе за тестовими завданнями.
Бажаю успіху!
ПЕРЕВІР СЕБЕ
Тести за темою «Початок Української революції. Утворення Центральної ради. Українізація армії.»
Тести для самоконтролю
І. Тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді
Такий формат тесту є найуживанішим, він дає змогу оцінити навчальні досягнення учнів на різних рівнях: знання, розуміння і застосування знань.
1.    Зречення престолу Миколою відбулося
А) 2 березня 1917 року
Б) 5 лютого 1917 року
В) 26 квітн6я 1918 року
Г) 16 квітня 1917 року
          2. Центральна Рада була створена
                 А) 4 березня
                  Б) 2 березня 1917 року
                  В) 31 травня 1918 року
                 Г) 25 лютого 1917 року
          3. Лідером Ц.Р. було обрано:
                 А) С. Петлюру
                 Б) М. Грушевського.
                  В) В. Винниченко
                 Г) Г. Родзянко 
            4. Генеральний військовий комітет України очолив
                 А) В. Винниченко
                  Б) С. Петлюра
                  В) В. Скрипник
                   Г) М Грушевський
           5. Докорінний поворот, зміни це –
                  А) революція
                  Б) реформи
                  В) закони
                  Г) петиції
      

  6. Який орган влади було створено у Петербурзі після лютневої революції:
                А) Ц.Р.
                Б) Т.У.
                В) січові стрільці
                Г) Вільне козацтво
II. Тестові завдання на встановлення відповідності.
Такі завдання відносять до категорії логічних пар і називають ще форматом розширеного вибору. Виконуючи тестові завдання на встановлення відповідності, потрібно співвіднести матеріал двох колонок: лівої, де частини матеріалу позначені буквами, і правої, де частини позначені цифрами. Тестові завдання такого типу майже виключають вгадування правильних відповідей, тому їх вважають надійнішими.
А) Голова Ц.Р.                                                       1. М. Родзянко
Б) Заступник  голови Ц.Р.                                    2. М. Грушевський
В) Голова Т.У.                                                       3. Д. Донцов        
Г) Голова Тимчасового Комітету                        4. Г. Львов
ІІІ. Відкриті тестові завдання з короткою відповіддю.
Такий формат тестових завдань передбачає коротку відповідь (слово чи словосполучення), яку треба вписати в умову завдання, або закінчення твердження.
1.              На місці трьох крапок впишіть те про що йдеться в уривку.
Центром українізації стало місто … .  … березня 1917 року в … відбулися збори солдатів та офіцерів – українців на … біля пам’ятника Хмельницькому відбулося віче, які проголосили себе … … радою, що розпочинає організацію української армії.
        Занеси відповіді до таблички та надай для перевірки вчителеві!
1
2
3
4
5
6






7
8
9
10
11
12






                                      
                                                                                  Оцінка___________


Комментариев нет:

Отправить комментарий