четверг, 26 февраля 2015 г.

Конспект уроку з використанням методу проект на уроках історії

Тема: Концтабори та масове знищення народів. Голокост.
Навчальна мета:
* з’ясувати передумови, причини, масштаби і трагічні наслідки створення концтаборів та голокосту;
* допомогти учням усвідомити трагедію народів, трагедію окремої людини того часу;
Розвиваюча мета:        
·                розвивати в учнів уміння сумлінно і кваліфіковано аналізувати історичні факти, систематизувати матеріал, виділяти головне, дискутувати, працювати з додатковою літературою, пам’ятками;
·                 розкривати зміст подій, пов'язаний з трагедією в Бабиному яру;
·                формувати і вдосконалювати навички роботи зі статистичним матеріалом як джерелом історичних знань, критично оцінювати історичні факти,
·                навчити робити висновки на основі історичних фактів аргументовано відстоювати власні погляди, працювати з доступними джерелами.
Виховна мета:    
* формувати основу культури міжнаціональних відносин у суспільстві,
* виховувати почуття гуманності та сприяти формуванню толерантності у міжнаціональних відносинах,
* виховувати гордість за тих співвітчизників, які віддали своє життя заради інших,
* учити співчувати,  співпереживати та допомагати ближньому.
* толерантне ставлення до протилежної думки, здійснювати патріотичне виховання.
Методична мета:       
- продемонструвати впровадження в практику нетрадиційних уроків історії з використанням акмеологічних методів Прийом емоційного стимулювання, Прийом «Інформаційна палітра», Прийом «Міжпредметні зв’язки» .
Тип уроку:  
- засвоєння нових знань.
Форма уроку:       
- нестандартний, захист проекту.
Основні поняття: Концтабір, геноцид, голокост,
Основні дати: 1401- перша згадка про Бабин Яр, 27 січня 2005 року – Міжнародний день памяті жертв Голок осту.
Обладнання: відеозапис «Бабин Яр», плакати, фотографії, відєо Муслім Магомаєв "Бухенвальдский Набат", пісня Александра Розенбаума «Долгая Дорога Лета»
Хід уроку

I. Організаційний момент.
II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів:

- Яка страшна трагедія відбувлася в 1921–1922 рр., 1932 -1933 роках?
- Що призвело до голоду у ці роки?
Вступне слово вчителя.
Пам'ять – нескінченна книга, в якій записано все: і  життя людини, і життя країни. Там багато сторінок вписано кривавими і чорними кольорами. Чорне вороння зграями ширяло над селами, заціпенілими в тяжкому смертельному сні 1932-1945 років.
Зараз щороку Україна прихиляє коліна перед мільйонами жертв Голокосту 1932 - 1945 років, перед тими страждальцями, могили яких розкидані по садках, балках, дворах, узбіччях доріг та на цвинтарях, де насипані великі могили або колективні. Воістину говорять біль і страждання, колективна смерть, вони й понині кровоточать у серцях тих, хто пережив страшні роки, а тепер дістав таку можливість розповідати, свідчити, переконувати.
      Група ваших однокласників отримала завдання: використовуючи різні джерела, дослідити цю трагедію, з’ясувати передумови, причини, масштаби, трагічні наслідки створення концтаборів та Голокосту; розглянути питання про дослідження й визнання Голокосту в Україні та за кордоном.
     (Вони підготували проект "Безсмертна сила людського духу”.)
III. Вивчення нового матеріалу.
    --  Проходить у вигляді захисту проекту.
    -- Група учнів отримала випереджальне завдання – підготувати проект
 "Безсмертна сила людського духу (Прийом емоційного стимулювання) – демонстрація презентації.
-- З цією метою перед ними було поставлено такі завдання:
1. Підготувати дослідницько-інформаційний проект із заданої теми.
2. Зібрати інформацію, обробити дані.
3. Визначити форму представлення результатів.
4. Розподілити обов’язки кожного члена групи.
   -- Учням заздалегідь було запропоновано дати відповідь на проблемне питання:
     - Яке    значення мав процес Голокосту в історії України та як з цим пов’язані концтабори?
     Хто причетний до вирішення проблеми:
# Історики.
# Журналісти.
# Літературознавці.
# Спостерігачі
     
Орієнтовні завдання:
Історики:
1. Досліджують різні документальні дані про створення концтаборів (Освенцім, Собібор, Маутга́узен, Бухенва́льд.)
А) місце знаходження;
Б) час існування;
В) події, які там відбувалися.
2. Схарактеризуйте політику нациського керівництва щодо інших народів.
3. Визначте причини Голок осту і які наслідки були в Україні.
4. Наслідки Голокосту в Україні.

Журналісти:
1. Зробіть аналіз публікацій за останні роки, в яких піднято питання про Голокост. (використати метод проекту "Папка з газетними статтями”). (Прийом «Інформаційна палітра») -  демонстрація вирізок з газет та журналів статтей на тему «Голокост»
2. Як реагували країни Заходу на трагічні події Голокосту? Як ці події було відображено в іноземній пресі?

     Літературознавці:
1. Проаналізувати історичні вірші присвячені жертвам голокосту (використати метод проекту "Збірка поезій”), (Прийом «Міжпредметні зв’язки») – літературні читання поезій.
2. Підібрати уривки літературних творів, які характеризують ситуацію, яка склалась в роки Голокосту 1939 -1945 рр.
-- Випереджальні завдання:
Дослідити документи (хрестоматія новітньої історії України та ін.).
Підібрати фотоматеріали та проаналізувати їх (за схемою).
Підібрати відеоматеріали.
Підібрати музику, яка б відповідала змісту уроку.
-- Конструювання підсумкового проекту.
                                               
 V.  Підсумки уроку.    
          Правда про голокост потрібна не лише тим, хто пережив його, а й вам, молодому поколінню, бо ви творите і творитимете історію для наших нащадків, а це – пам’ять народу.
     Забути не можна, щоб не допустити повторення цієї страшної трагедії.
Цього вимагає правда історії, вимагає наш час. Адже тільки з урахуванням уроків минулого ми можемо йти в майбутнє.

VI. Домашнє завдання.








Комментариев нет:

Отправить комментарий